Activitats didàctiques

ACTIVITAT LLIURE

CONEIXENT HOSTALRIC!

Els alumnes faran una visita al poble acompanyats per tres professors que prèviament s’hauran informat sobre el la vila d'Hostalric. Passejaran  per tota la vila, i pararan en els llocs més destacats com per exemple el castell o fortalesa, la muralla, les torres, etc. Un cop allà els professors faran breus explicacions sobre la importància d’aquella zona. També es deixarà temps lliure perquè els nens investiguin per si mateixos diferents espais d’Hostalric.


  • Indicacions per als professors: Els llocs de parada obligatòria són la Torre dels Frares, la Torre del Convent, el castell o fortalesa i el Portal de Barcelona. L'explicació ha de contenir el més essencial  per tal de que els alumnes tinguin temps de visitar les diferents parts mencionades anteriorment. L'activitat durarà de 14:00 a 17:00, per tant els alumnes hauran de portar algo per menjar.
  • Objectius: 
    • Conèixer més a fons la història d'Hostalric.
    • Saber quines parts dela vila tenen més importància i perquè.
  • Ruta:
    • Castell o fortalesa.
    • Torre del Convent.
    • Torre dels Frares.
    • Portal de Barcelona.






COM ÉS I COM HA CANVIAT:

FEM DE HISTORIADORS!

Després de la visita al poble, els nens tindran un millor coneixement sobre Hostalric. Això els ajudarà a fer la següent activitat, que consisteix en fer un anàlisi de la vila comparant dos “mapes” d’Hostalric: un de vell i un de nou. En el primer es mostra el poble fa uns quants anys i en el segon com és el poble actualment. Els alumnes en grups de 4 o 5 persones i amb l’ajuda del mestre escullen un lloc important d’Hostalric i l’investiguen a través d’Internet, preguntant als pares o avis, etc. Uns grups es centren en la part més nova del poble i els altres en la zona més antiga, per tal de poder contrastar l’evolució del poble. Finalment a l’aula els diferents grups exposen la seva investigació, ho posen en comú i la professora, la qual s’haurà informat dels punts que els alumnes han escollit, els corregirà si cal, per tal de fer una conclusió final.



  • Indicacions per als professors: El mestre s'ha d'assegurar que el punt d'estudi escollit sigui prou important com per trobar la informació necessària. La conclusió final sobre l'evolució del poble la faran tots junts al final de les exposicions.
  • Objectius:
    • Conèixer i entendre l'evolució del poble.
    • Saber interpretar un mapa.
    • Aprendre a discriminar la informació necessària de la innecessària.
    • Saber investigar pel seu propi compte.
  • Mapes:
Mapa d'Hostalric 2013.



DE QUÈ VIVIM:

ANALITZEM L'ECONOMIA!

Un cop saben com és el poble en general i com ha canviat es farà un anàlisi sobre l’economia. La professora els hi ensenyarà dues gràfiques: una sobre l’evolució de la població des de l’any 1998 fins a l’actualitat; i l’altre sobre l’evolució de les activitats econòmiques deu anys enrere fins ara. A partir d’aquí en grups de 4 o 5 persones, hauran de relacionar les dues gràfiques i extreure’n conclusions. Un cop les hagin extret i apuntat, cada grup escollirà un portaveu perquè ho digui en veu alta i posar-ho en comú tota la classe per fer una conclusió final.


  • Indicacions per als professors: S'ha d'ajudar als alumnes el mínim possible perquè ells mateixos vegin els seus errors i els corregeixin a l'hora de posar-ho en comú. Els grups els escollirà el professor per tal de que quedin equilibrats.
  • Objectius: 
    • Saber interpretar gràfics.
    • Saber relacionar diferents dades i extreure'n conclusions.
  • Gràfics:






















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada